איך לבחור מכונת אספרסו

23/09/2012
פורסם ב: מאמרים

הסבר קצר שנועד להבהיר מה התהליך הנכון לבחירת מכונת האספרסו.

תהליך רכישת מכונת אספרסו הוא תהליך מאוד מבלבל, הרבה בעלי אינטרסים יגידו לכם בדיוק מה שאתם רוצים לשמוע, לצערי לא תמיד זה נכון ולכן היה לי חשוב להבהיר כמה דברים,

אז איך בוחרים?

  • נוחות או איכות – ההגדרה הזו חייבת להיות מהראשונות שאתם מקבלים, מכונות "נוחות" הן מכונות קפסולות למיניהן ומכונות אוטומטיות, כמובן שגם במנעד מכונות אלה יש טווחי מחיר ואיכות מאוד גבוהים, חשוב להבין שמחיר מכונת הקפסולות מתקזז במחיר הקפסולות הגבוהה כך שזו מלכודת דבש אבל יש כאלו שזה מתאים להם.

מכונות האיכות הן המכונות החצי אוטומטיות, הן דורשות עקומת לימוד ומטחנה צמודה אך איכות האספרסו שלהן גבוהה מאוד בתפעול נכון, גם פה יש לציין שמנעד המכונות ,איכות האספרסו שהן מפיקות, נוחות התפעול וכו' ,רחב מאוד. נבין בהמשך איך נבחר במדויק מה אנחנו בדיוק צריכים.

  • תקציב – למכונות קפה יש מנעד מחירים מ 1500 ₪ למכונות פשוטות ועד עשרת אלפים ₪, כמובן שיש חריגים לכל כיוון אך רוב המכונות נעות בטווח המחירים האלה., שימו לב שהאקסטרות גם יכולים לעלות לא מעט, תשאלו במקום מהם כל הדברים שצריך למכונה (טמפר וכולי), הפרידו גם בין מה שחובה לקנות לבין מה שמיועד לנוחות בלבד.
  • התנסות-לאחר שהגדרנו נוחות או איכות ואת תקציבנו, אנו פונים לחנות קפה מתמחה בה ניתן לנסות את מכונות הקפה ולטעום מתוצרתן, חשוב שהטעימה תתבצע על אותו סוג קפה כך שיהיה לפחות משתנה אחד פחות בטעימות ממכונה למכונה. עדיף לנסות גם מכונות נוחות וגם מכונות איכות, מכונות שבהגדרת התקציב שלכם כמובן, אולי תגלו שטעיתם ומכונה אוטומטית ,טעמה מספק ואולי להפך ,אם יש ספק תיצמדו למה שתכננתם מראש בסעיף 1. נסו להכין קפה בעצמכם וראו אם אתם קולטים את העניין, במכונות חצי אוטומטיות יש הרבה התעסקות ולכן צריך מאוד לאהוב את זה ולהבין שזה לא כל כך פשוט.
  • תחזוקה נדרשת – שימו לב לתחזוקה הנדרשת למכונה כך תאריכו את חייה לשנים רבות ותחסכו כסף רב על תיקונים, זכרו שהמחלה של מכונות האספרסו היא אבנית ולכן יש לרכך את המים בכניסה למכונה (מים קשים –http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%99%D7%9D_%D7%A7%D7%A9%D7%99%D7%9D), לי יש מכונה ידנית שאני ממלא מים שעברו ריכוך. 
  • עלות תיקונים וחלפים – לאחר שבחרתם סוג מכונה עדיף והיא בתקציבכם, תשאלו על עלות תיקונים נפוצים ואמינות המכונה , ישנן מכונות זולות שכאשר חלק מתקלקל בהן, עלות התיקון הוא יותר ממחיר המכונה, כמו כן, תדירות התיקונים גבוהה, לכן יש לשאול על אמינותה בדיוק כמו שקונים רכב. בכל מקרה עדיף לא לקנות את המכונה במקום אלא לחקור לגביה ברשת, כך ייענו לכם הרבה שאלות שאפילו לא חשבתם שצריך לשאול. בנוסף, מספר שנות האחריות הוא גורם משפיע.
  • מטחנה – במידה ובחנתם מכונה חצי אוטומטית והחלטתם שזו הבחירה הרצויה, אז סעיף זה בשבילכם. בחירת מטחנה נכונה היא גורם קריטי באיכות הקפה, ההבדל בין המטחנות הוא גדול אך עיקרו הוא אורך חיי המטחנה ואיכות הטחינה. אני תמיד ממליץ לבית לקנות מטחנה שטוחנת ישירות לידית החליטה (GRIND ON DEMAND) , עדיף שלמטחנה יהיה טיימר מובנה, זה יעזור לכם לטחון אותה כמות של קפה כל פעם, כמו כן עדיף שתהיה כמה שיותר שקטה, זה מאוד יעזור בבקרים 🙂

לסיכום – הגורם המנחה אתכם בכל התהליך הוא טעם הקפה הנוצר (תועלת) ביחס לעלות, כמובן שיש לקבל הדרכה מקצועית בנוגע לתפעול המכונה כך שתחסכו כסף רב על זריקת קפה יקר לפח וכמובן תקבלו קפה הרבה יותר טוב.

לכל שאלה אני פה.

בהצלחה

גלעד שמחי

מומחה לקליית קפה 

חזרה לכתבות
עוד כתבות
matat Handcrafted by Matat
ווטסאפ
התחברות לחשבון באמצעות
התחברות באמצעות מספר טלפון
התחברות באמצעות דוא״ל וסיסמה

כתובת אימייל שגויה

הסתר סיסמה שגויה

שכחת סיסמה?

הרשם וחסוך זמן ברכישות הבאות

Error

הסתר סיסמה שגויה

כדי לאפס סיסמה לאתר, כתוב את כתובת המייל שאיתה נרשמת לאתר ולחצ/י על כפתור איפוס סיסמה

Error message here!

חזרה להתחברות