מתי נכון להוציא את הפולים ולסיים את הקלייה

14/09/2016
פורסם ב: מאמרים

אז מה ההבדל בין סוחר מניות ,לסוחר מניות מעולה?

 

מתי אתה עושה את האקסיט.

 

בתמונה ניתן לראות משמאל , פולים בפיצוץ 1 ,באמצע פולים בערך 2 דקות לפני הוצאה ומימין את הפולים בסוף קלייה.

פה דרך אגב ,אנחנו רואים קפה שנקרא יירגשף, קפה אתיופי מדהיםםםםםםםםםםם . 

למשוגעים בניכם שעוד קולים בבית, איך אתם יודעים מתי להוציא את הקפה? מתי הגיע זמנו לצאת אל אוויר העולם ולהתקרר?

20160914_215854
 

 

אני בטוח שלחלקכם יש שיטות נוספות , אך אני אתן לכם כמה טיפים שעוד תודו לי עליהם.

 

 

1- מחכה לצבע הנכון, כמובן שהצבע בא לקולים מתחילים על סמך קליות קודמות ואין זן דומה למשנהו כמעט (אלמלא מאותו איזור וכו').

אצלי למשל האינדונזים יהיו תמיד יותר בהירים מהאתיופים (לא בקטע גזעני) ואילו הדרום אמריקאים וחבריהם מהמרכז ,יהיו תמיד יותר שוקולד חלב.

2- שובר את הפול בין האצבעות. במידה וקשה מאוד לשבור אותו אז הקלייה בהירה מדי, במידה והוא נמעך ומתפורר לגמרי (כמו פחם) אז איחרתם את הרכבת.

אנחנו עוד נחזור לרכבת הזו. שימו לב שככל שהפול יהיה קשה יותר, כך למטחנה יהיה קשה יותר לטחון אותו ולכן אנו נכוון אותה לכיוון הדק יותר ולהפך.

 

3- שובר את הפול ומקרב לאף, אם הוא ריחני וארומתי אזי אתם בדרך הנכונה, אם הפול בהיר מדי כך שהוא עדיין לא פיתח ארומות, כנראה שתצטרכו למשוך את הקלייה. במידה ויש לכם ריח שרוף, איחרתם את הרכבת.

פה כבר מדובר על ריאקציית מילארד שלא מתייחסת לקרמול הפול (צבעו) אלא לארומות שיתפתחו עקב הריאקציה. קפה אפוי למשל או קפה ללא ריח, הוא תוצאה של אי היווצרות הריאקציה המדוברת.

 

4- מסתכל על פני השטח של הפול, במידה והוא מחוספס מדי,סלעי משהו, אז הוא בהיר מדי, במידה והוא חלק אזי אתם בדרך הנכונה (מידת פני השטח תיקבע על פי הטעם הנדרש, ככל שנרצה חמיצות גבוהה וקפה בהיר אז פני השטח יהיו מחוספסים יותר), במידה והקפה חלק כמו תחת של תינוק שחום אז תגידו שלום לרכבת שוב כי איחרתם אותה (כמובן שאני מתייחס לאוהבי הקפה ולא לכורי הפחם שבנינו).

שימו לב שזה מדד מאוד וויזואלי ולכן קל לבדיקה, למדו איזה פני שטח אתם אוהבים ונסו להגיע אליו תמיד. הדבר רלוונטי גם לאלו שקונים קפה ורוצים לדעת את הפוטנציאל שלו. יותר פשוט לקנות ממני ואני אדאג לזה אך תמיד טוב לדעת.

 

5-טמפ' פולים, מדד שלא לכולנו יש אבל הוא חשוב מאוד, מקלייה לקלייה יש לשים לב להוציא את הקפה באותה טמפ' יעד, אחרת תקבלו קפה שונה כל פעם, תחשבו על טמפ' היעד כקצה השביל, במידה ולא הגעתם לסוף השביל בזמן היעד אז לא השלמתם את הדרך אבל גמרתם את הזמן (מקווה שהבנתם לאן אני חותר פה).

כל תהליך הקלייה הוא זמן מול טמפ' וחשוב לשלוט בה ולהבין את משמעותה. קפה שייקלה ב15 דקות יצטרך התייחסות אחרת מול קפה שנקלה ב20 דקות. את כל האיך ולמה לקח שנתיים לנסות להבין ואני עדיין לומד אז תסלחו לי שאני לא מרחיב או כמו שנאמר "קצרה היריעה מלהכיל".

 

6 – לא עולה לי עוד משהו אבל אשתמש ב 6 כדי להגיד שקלייה זה דבר מסובך שדורש ניסיון, האלמנטים שאני מצביע עליהם הם רק אלמנטים לזיהוי זמן הוצאה של הקפה ולא הבטחה שבמידה ותלכו לפיהם אז ייצא לכם קפה טוב. כאנלוגיה ניקח את שיטת הקיסם בעוגה, תקעתם את הקיסם בעוגה שבתנור והוא יצא יבש, ניתן להוציא את העוגה 🙂 אך האם היא טעימה? תלוי במתכון, ח"ג, טמפ' האפייה וכו' וכו' וכו'.

לסיכום: זה ממש על קצה המזלג, אתם מוזמנים אלי בשישי (כל שישי אני מארח מ8:30 עד 14:00  בשמחה ובכיף,תבואו עם שאלות)

מקווה שנהניתם

בברכה גלעד שמחי

מומחה לקליית קפה.

 

 

 

 

חזרה לכתבות
עוד כתבות
matat Handcrafted by Matat
ווטסאפ
התחברות לחשבון באמצעות
התחברות באמצעות מספר טלפון
התחברות באמצעות דוא״ל וסיסמה

כתובת אימייל שגויה

הסתר סיסמה שגויה

שכחת סיסמה?

הרשם וחסוך זמן ברכישות הבאות

Error

הסתר סיסמה שגויה

כדי לאפס סיסמה לאתר, כתוב את כתובת המייל שאיתה נרשמת לאתר ולחצ/י על כפתור איפוס סיסמה

Error message here!

חזרה להתחברות