סקירה אתיופיה ירגשף

19/07/2013
פורסם ב: מאמרים

אתיופיה ירגשף הוא קפה שהרבה זמן סיקרן אותי, אני מודה והיו לי הרבה ציפיות לגביו על אף שאני מאוד מרוצה מבן דוד שלו ,הסידמו שהוא קפה מעולה בעיני, קפה שמשלב עוצמה אפריקאית וריח פירותי עדין.

הסקירה:

פולי הקפה נקלו בפרופיל זהה לסידמו ואיבד אחוז לחות זהה, מה שלרוב מעיד על פרופיל קלייה מתאים .

מבט מקרוב על הפולים מראה שאין שמן עליהם לאחר 10 ימים מה שמעיד לרוב על קלייה בהירה מדי, הקליות שאני מבצע הן יחסית בהירות אך אגלי זיעה במידה מועטה לאחר 10 ימים מעידים על התאמתו של הקפה לאספרסו.

בגלל השמן המועט על הפולים כנראה שהקלייה בהירה מדי לזן אך נתעמק בכך בהמשך.


כמו שאתם רואים, ניסויים וטעימות זה הרבה בלאגן אבל זה חלק מהעבודה.



ממשיכים….

לאחר טעימות כאספרסו, הרגשתי שהגוף חלש, הארומה חלשה העוצמה בינונית ותחושת בוסר קיימת ,כאשר גורמים אלו חלשים, זאת אינדיקציה אחת לקלייה בהירה מדי שכן שלושת הגורמים מתעצמים במהלך הקלייה,לעומת זאת, אם אחד מהגורמים הוא בשיאו והאחרים לא, יש פגם בקפה, לדוגמא ,הקפה חזק ועוצמתי אך בוסרי מאוד ,הקפה פגום,לכן המסקנה המתבקשת לעת עתה היא פרופיל קלייה ארוך יותר, אך זה מוחלט רק לאחר ניסוי הקפה כקפה שחור כיוון שקלייה בהירה מעט לאספרסו צריכה להיות מתאימה או חזקה לקפה שחור ולכן אם כקפה שחור הקפה לא "מספק את הסחורה" הוא נפסל.
צבע הקרמה באספרסו מעידה על דרגת הקלייה (בהכנה נכונה של זמן וזרימה) ופה רואים קרמה יפה מה שאמור לתת אספרסו טוב.

 


חלק שני———ניסוי כקפה שחור:


צבע הקרמה במקרה הזה הוא גבולי ולא מעיד על דרגת הקלייה של הקפה באופן ברור אם היא מתאימה לאספרסו או לשחור, במידה והקפה היה בצבע חום כבד והרבה קרמה הייתה מתגבשת לאחר שפיכת המים החמים, הקפה היה מיועד לאספרסו, קפה שמבעבע וצבעו בהיר יותר ,יהיה מתאים יותר לשחור, פה זה במקום טוב באמצע, נוטה יותר לכיוון הקפה השחור, בטוח לא בהיר מדי לשחור, ולכן נותר רק מבחן הטעם שייתן לי אינדיקציה אחרונה לגבי טיבו של הקפה בשבילי והאם מגיע לו להיכנס לארסנל.

 

 


לאחר טעימה כקפה שחור, הקפה היה בעל בוסריות קלה ושוקולדיות עדינה , הטעם לא מספיק מודגש ומלא, מה שמביא אותי למסקנה כי הקפה הזה בקלייה ארוכה יותר יהיה קפה בינוני, לא ארומתי במיוחד ולא עוצמתי, מומלצת לו קלייה כהה כדי להוציא ממנו את המירב.

לסיכום:

היירגשף הנ"ל לא ייכנס למבחר סוגי הקפה שאני מציע כיוון שמאפייניו לא מאוזנים מספיק בשביל לתת גם עוצמה וגם ארומתיות וכמובן גוף, באותה כוס.

מוזמנים  לחנות הקפה.

בברכה גלעד

מומחה לקליית קפה

חזרה לכתבות
עוד כתבות
matat Handcrafted by Matat
ווטסאפ
התחברות לחשבון באמצעות
התחברות באמצעות מספר טלפון
התחברות באמצעות דוא״ל וסיסמה

כתובת אימייל שגויה

הסתר סיסמה שגויה

שכחת סיסמה?

הרשם וחסוך זמן ברכישות הבאות

Error

הסתר סיסמה שגויה

כדי לאפס סיסמה לאתר, כתוב את כתובת המייל שאיתה נרשמת לאתר ולחצ/י על כפתור איפוס סיסמה

Error message here!

חזרה להתחברות